​Patientsikkerhed

Når noget går galt i sundhedsvæsnet, taler man om en utilsigtet hændelse. En utilsigtet hændelse er en begivenhed som medfører skade eller risiko for skade.

En utilsigtet hændelse kendetegnes ved at man som patient eller pårørende tænker: "Det, der skete her burde ikke være sket. Det indebærer en risiko eller har betydning for mig eller min pårørendes behandling. Jeg vil være sikker på at fagfolkene lærer af denne fejl, både på det aktuelle behandlingssted og i sundhedsvæsnet generelt".

Hændelsen er utilsigtet, fordi de sundhedspersoner, der er involveret, ikke har til hensigt at skade andre. Utilsigtede hændelser kan ske, hvis der ex. er mangler i sikkerhedssystemer, problemer med teknisk udstyr eller apparatur, uhensigtsmæssige forhold i tilrettelæggelsen af arbejdet, misforståelser eller tab af information.

Du kan hente pjecen fra Styrelsen for patientsikkerhed "Hjælp os med at blive endnu bedre" her.

​Denne pjece omfatter også information om klage- og erstatningsmuligheder.

Patienterstatningen

Patienterstatningen (PEBL) behandler erstatningskrav fra patienter, der er kommet til skade i forbindelse med behandling på fx. et hospital, hos egen læge eller som følge af bivirkninger efter et lægemiddel. Patienterstatningen erstatter skader og dødsfald, der sker som følge af behandling, manglende behandling eller for sen behandling. De erstatter også følgerne af skadelige bivirkninger, der skyldes et lægemiddel. Patienterstatningen kan kun erstatte økonomiske tab og give godtgørelse for svie og smerte og/eller varigt mén.


Du kan læse mere om patienterstatningen og anmelde skade her.

Klage over sundhedsfaglig behandling

Du kan klage til Styrelsen for Patientklager, hvis du er utilfreds med sundhedsfaglig behandling.
Du kan læse mere om patientklager på Styrelsen for patientklagers hjemmeside


Du kan indsende klage over sundhedsfaglig behandling her

Følg med i vores verden

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv klogere på fysioterapi, få gode råd og indsigt i vores hverdag.

Forespørgsel på tidsbestilling

Bestil tid til fysioterapi her. Vi besvarer henvendelser inden for 48 timer. Felter markeret med * skal udfyldes.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Bestil tid til undersøgelse

Tidsbestilling hos Dalum Fysioterapi & Idrætsklinik

Hos Dalum Fysioterapi & Idrætsklinik starter den fysioterapeutiske behandling altid med en grundig samtale, undersøgelse og analyse af din unikke problemstilling. Ud fra resultatet af dette lægger vi en plan og et fælles mål for det videre behandlingsforløb med udgangspunkt i dine problemer, ressourcer og behov.

Bestil tid på telefon, e-mail eller via formularen her på siden.

Har du spørgsmål til klinikken
​eller vores behandlinger?

Dalum Fysioterapi Autoriserede Fysioterapeuter ApS.

Faaborgvej 35, 5250 Odense SV

CVR: 39680149

Kontakt os

phone-call  Telefon: 6612 8036

mail  E-mail: klinik@dalumfysioterapi.dk

Sekretær pr. telefon, mandag - fredag kl. 8.00 - 13.00

Åbningstider

Mandag - torsdag: 07.00 - 18.00

Fredag: 07.00 - 15.00

Weekend og helligdage: lukket

4,8 ud af 5 stjerner (baseret på Facebook)​