Besøg os på facebook ​fb-f-logo__blue_50

Fysio-Pilates​

Holdet henvender sig til: Dig, der har problemer med ryg, nakke, generelle spændinger samt alle der gerne vil fokusere på stabilitet og kropskontrol.

Formål:

• at (gen)etablere neuromuskulær kontrol, så man forebygger, mindsker eller eliminerer smerter og funktionsforstyrrelser.
  • at lære at bevæge sig "økonomisk" og hensigtsmæssigt i forhold til belastning på kroppens led, muskler, knogler og andre strukturer.
  • at medvirke til at mindske unødig spænding og fysisk og psykisk stress.

Indhold: Fysio-Pilates er baseret på traditionel pilates, der er modificeret så den kan målrettes individuelt. Øvelserne kræver koncentration og motivation - det er ofte hovedet der udfordres mest i starten. Fysio-Pilates er ikke "gang i den" og pulsen op, og det er ikke -i første omgang- store og vilde bevægelser. Til gengæld kan det give dig forudsætningen for at kunne klare alle de sjove, vilde og hæsblæsende aktiviteter - eller bare en helt almindelig hverdag uden smerter.

Antal træningsdage: Torsdage kl. 16.30 - 17.30

For at deltage: Du kan deltage på holdet, hvis du kan komme ned på - og op fra - gulvet selv. Gener andre  steder i kroppen end i ryggen er ingen hindring, da der altid vil blive taget individuelle hensyn under træningen.

Holdunderviser: Mette Hansen

Praktisk info: Du skal have tøj på du kan bevæge dig i, evt. en langærmet bluse og et par tykke sokker i den kolde årstid.

Information til fagpersoner: Fysio-Pilates er traditionel pilates udsat for fysioterapeutisk tankegang. Det vil sige at fokus er på coremuskulaturen, men øvelserne laves primært med en neutral rygsøjle. Dette gør træningen særdeles egnet for udsatte diagnosegrupper som eksempelvis prolapspatienter eller andre hvor lumbal bevægelse i yderstillinger er smerteprovokerende eller uhensigtsmæssig i en periode.

Dalum Fysioterapi Autoriserede

Fysioterapeuter ApS